Wały Jagiellońskie skrzyżowanie z ul. Hucisko

Wykonanie pełnego układu przejazdów rowerowych – dobudowanie przejazdów rowerowych po stronie północnej i wschodniej) oraz korekty faz sygnalizacji świetlnej w celu umożliwienia przejazdów rowerzystom na jednej fazie światła zielonego przez obie jezdnie każdego z wlotów skrzyżowania.

Aktualny wygląd oraz wizualizację proponowanego rozwiązania obejrzeć można poniżej.


przesuń suwak, żeby zobaczyć zmiany


przesuń suwak, żeby zobaczyć zmiany

6 myśli nt. „Wały Jagiellońskie skrzyżowanie z ul. Hucisko”

  1. W obecnym czasie istnieje ścieżka rowerowa wzdłuż jezdni, z której zawsze korzystam gdyż jest świetnym skróceniem wyjazdu z ronda Sobieskiego, przez skrzyżowanie z Wałami na Hucisko.
    Ponieważ nie ma innej drogi przez rondo Sobieskiego powyższa zmiana spowoduje, że przed skrzyżowaniem trzeba będzie włączać się na ścieżkę wzdłuż chodnika (co dodatkowo będzie niezbyt bezpieczne z uwagi na pieszych czekających na przejściu), pokonać skrzyżowanie z Wałami, a następnie znów zjechać gdyż wzdłuż Huciska też nie ma ścieżki rowerowej. Będzie to bardziej uciążliwe mniej bezpieczne i będzie trzeba jeszcze poczekać na ekstra zmianę świateł.

    Jeśli ta zmiana miała by spowodować usunięcie obecnej ścieżki wzdłuż ulicy proponowałbym poczekać z tym projektem do czasu zbudowania porządnej drogi rowerowej przez Hucisko począwszy od Wałów do 3Maja i jakiegoś rozwiązania włączania się z ronda Sobieskiego do ścieżki rowerowej.

    Podobna sytuacja jest w przeciwnym kierunku – teraz płynnie można zjechać z Huciska przez Wały na rondo Sobieskiego. Ciekawe czy dałoby się wydzielić ścieżkę rowerową na asfalcie wzdłuż całego ronda Sobieskiego?

  2. Obecnie, wzdłuż jezdni skrzyżowania Huciska z Wałami istnieją pasy, nie ścieżka rowerowa. W kierunku 3 maja wzdłuż Huciska nie ma ścieżki rowerowej, ale jest dopuszczenie rowerów na chodniku – to rozwiązanie dla mniej doświadczonych, wolniejszych.
    Myślę, że oba rozwiązania powinny funkcjonować równolegle, a pasy na jezdni powinny być lepiej widoczne, na czerwono.

    1. Tak właśnie ma być. Pasy ZOSTAJĄ!!! Co do oznakowania na czerwono – jesteśmy za, chociaż nie ma go w projekcie, to może uda się wykonać w ramach prac na skrzyżowaniu, jeśli zostaną jakieś oszczędności z budżetu na odmalowywanie przejazdów na czerwono (jest tam rezerwa finansowa).

  3. Przecież pasy rowerowe nie będą chyba likwidowane, więc będzie wybór kędy jechać. Poza tym zawsze zostaje przepis o braku obowiązku jazdy ddr jeżeli nie prowadzi tam gdzie jedziemy lub chcemy skręcić.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *