Trakt św. Wojciecha – przejazd przez ul. Podmiejską

Droga eksploatacyjna na wale Kanału Raduni z ul. Podmiejską (wykonanie bezpiecznego przejazdu rowerowego oraz przejścia dla pieszych – z wyposażeniem w lustra poprawiające wzajemną widoczność rowerzystów, pieszych i kierowców samochodów).

Aktualny wygląd oraz wizualizację proponowanego rozwiązania obejrzeć można poniżej.

[image-comparator left=”http://bo.rowery.gdansk.pl/wp-content/uploads/2015/08/netpodmiejskaPRZED.jpg” right=”http://bo.rowery.gdansk.pl/wp-content/uploads/2015/08/netpodmiejskaPO.jpg”][/image-comparator]
przesuń suwak, żeby zobaczyć zmiany

Arkusz1

6 myśli nt. „Trakt św. Wojciecha – przejazd przez ul. Podmiejską”

  1. Ja bym zamienił miejscami przejście z przejazdem lub zrobiłbym przejazd rowerowy z przejściem dla pieszych jako jedno (można w Polsce takie coś zrobić, czyt. linie od przejazdu rowerowego po bokach, a zebra w środku). Poszerzyłoby to drogę i poprawiłoby widoczność czy jakiś samochód jedzie od strony Traktu. Wątpię aby lustro pomogło.

    1. Zamiana przejścia z przejazdem – nie bardzo – zerknij na oś drogi eksploatacyjnej na wale – ona wchodzi w przejazd. Odginanie tego o metr czy dwa, poza tym że pogarsza czytelność, niewiele zmienia – i tak dostrzeżenie samochodu „zza węgła” wymaga skręcenia głowy do tyłu w lewo pod bardzo dużym kątem. Dlatego lustro jest kluczowe. Czy pomoże? Temu, kto będzie chciał z niego skorzystać – na pewno. Jak setki tego typu luster na drogach. Co do oznakowania „wspólnego przejścia dla pieszych i przejazdu” – po wejściu w życie nowego rozporządzenia w październiku, będzie to faktycznie możliwe, ale czy to przesunięcie o 2 m osi przejazdu coś zmieni? Chyba niewiele. A bardziej przesunąć się nie da, bo dalej jest już Kanał i barierki mostku.

      1. Co do przejścia łączonego z przejazdem to już 3 lata temu jak robiłem prawko były w podręczniku.
        Co do reszty to zobaczymy w praniu.

  2. Chociaż bardzo nie lubię tego rozwiązania myślę że właśnie tylko tu najskuteczniejsze byłyby światła i niestety najlepiej zsynchronizowane dla samochodów (z tymi ze skrzyżowaniem na Trakcie).

    Tutaj codziennie kierowcy narażeni są na wielkie korki i w tym i tylko w tym miejscu chętnie im ustępuję i czekam aż przejadą.

    Pomysł z oznakowaniem jak najbardziej dobry. Lustro też może się przydać jeśli w nocy sygnalizacja świetlna byłaby wyłączna.

  3. Jako prawnik muszę zauważyć, że postawienie znaku „stop” przed końcem drogi technologicznej (!) jest bezsensowne. Zjazd z tej drogi to nic innego, jak włączenie się do ruchu, a ten manewr wykonać można jedynie po upewnieniu się o możliwości jego wykonania. Czyli znak jest zupełnie zbędny. Nie stoi to jednak na przeszkodzie umieszczenia tablicy z odpowiednim ostrzeżeniem. Lustra są jak najbardziej potrzebne.
    Alternatywą lepszą jest jednak wykonanie objazdu poprzez poszerzenie chodnika na mostku nad Kanałem Raduni do najbliższego przejścia dla pieszych (pasy na ul. Podmiejskiej) i poprowadzenie ruchu rowerów tamtędy.

    1. W kwestie formalne umocowania znaku nie wchodzimy ponieważ jest to kompetencja Działu Inżynierii Dróg ZDiZ oraz miejskiej Komisji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego która ustala docelową organizację ruchu w danym miejscu. To, co jest umieszczone powyżej to zatwierdzony projekt docelowej organizacji ruchu wykonany na zlecenie miasta i posiadający wszelkie uzgodnienia formalne. Prosimy zatem przekazać swoje uwagi do zarządcy drogi. Naszym zdaniem znak stop (jakkolwiek formalnie może nie być konieczny) będzie bardzo przydatny, w tym konkretnym miejscu przyda się tak jednoznaczna informacja w formie oznakowania. Co do alternatywy – alternatyw jest wiele ale na ogół bardziej kosztowne lub substandardowe. Poszerzanie mostka niestety jest i bardziej kosztowne i także ze względu na konieczność wielokrotnego załamywania toru ruchu rowerzystów i pieszych – substandardowe. Dlatego proponujemy ten wariant, po uzgodnieniu z instytucjami odpowiedzialnymi za bezpieczeństwo ruchu drogowego, Radą Dzielnicy oraz Referatem Mobilności Aktywnej UM Gdańsk. Dziękuję za uwagi i pozdrawiam 😉

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *