lapnetprzejzadtory

Przejazdy przez tory

Jednym z najważniejszych zadań do zrealizowania w ramach naszego projektu jest renowacja 24 przejazdów rowerowych i przejść dla pieszych przez tory tramwajowe. Istniejące, zdewastowane przejazdy i przejścia wykonane głównie z kostki betonowej, zostaną zastąpione przejazdami i przejściami z gumowych paneli (typu VeloStrail, PedoStrail itp.)

Aktualny wygląd oraz wizualizację proponowanego rozwiązania obejrzeć można poniżej.


przesuń suwak, żeby zobaczyć zmiany

 

1. Renowacja przejazdów rowerowych i przejść dla pieszych przez tory tramwajowe w ciągu al. Grunwaldzkiej:
– ul. Opacka (1 szt.)
– ul. Opata Rybińskiego (2 szt.)
– ul. Miszewskiego (2 szt.)

2. Renowacja przejazdów rowerowych i przejść dla pieszych przez tory tramwajowe w ciągu al. Zwycięstwa:
– przy Operze Bałtyckiej (1 szt.)
– przy ul. 3 Maja i ul. Nowej Wałowej (2 szt.)

3. Renowacja przejazdów rowerowych i przejść dla pieszych przez tory tramwajowe na skrzyżowaniu ul. Hucisko i ul. Wały Jagiellońskie (3 szt.)

4. Renowacja przejazdów rowerowych i przejść dla pieszych przez tory tramwajowe w ciągu al. Legionów:
– plac Komorowskiego (1 szt.)
– plac Wybickiego (1 szt.)
– ul. Kościuszki (2 szt.)

5. Renowacja przejazdów rowerowych i przejść dla pieszych przez tory tramwajowe w ciągu al. Rzeczypospolitej – ul. Kołobrzeska (2 szt.)

6. Renowacja przejazdów rowerowych i przejść dla pieszych przez tory tramwajowe w ciągu ul. Chłopskiej – ul. Piastowska (2 szt.)

7. Renowacja przejść dla pieszych i przejazdów rowerowych przez tory tramwajowe w ciągu al. Hallera:
– ul. Lilli Wenedy (1 szt.)
– ul. Kościuszki (1 szt.)
– ul. Droga Zielona (1 szt.)

2 myśli nt. „Przejazdy przez tory”

  1. Cześć,
    jeśli mówimy o przejazdach przez tory, to chciałbym zwrócić uwagę na przejazd pod wiaduktem torów SKM ulicą Pomorską (zjazd od strony ul. Grunwaldzkiej). Przydało by się tam kilka oznaczeń w stylu „Zwolnij”, ewentualnie próg zwalniający. Dojeżdża się tam długą prostą ścieżką do nagłego zwężenia z barierką po lewej stronie oraz ostrego zjazdu. Mimo oznaczeń o końcu ścieżki i tak wielu rowerzystów przejeżdża pod wiaduktem bardzo wąskim chodnikiem. Niewiele brakuje aby doszło tam do czołowych zderzeń rowerzystów i pieszych.

    1. Niestety było tam już jedno bardzo poważne zderzenie. Uwaga o potrzebie poprawy oznakowania jak najbardziej słuszna, ze swojej strony przekażemy temat do ZDiZ ale warto także składać takie uwagi samodzielnie – z doświadczenia zauważamy że im więcej skarg tym szybsza reakcja ZDiZ – muszą poczuć odpowiednie ciśnienie. Namiar na dyżurnego inżyniera miasta to dim@gdansk.gda.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *