lapnet_malowanie

Oznakowanie dróg

W ramach poprawy oznakowania poziomego i pionowego sieci głównych tras rowerowych Gdańska przewidziane zostały:

1. Renowacja grubowarstwowego oznakowania poziomego – masy chemoutwardzalnej w kolorze czerwonym na 209 przejazdach rowerowych na skrzyżowaniach:
– al. Grunwaldzka i Droga Zielona (4 przejazdy)
– al. Grunwaldzka – przejazd do AWFiS (2 przejazdy)
– al. Grunwaldzka i ul. Bitwy Oliwskiej (3 przejazdy)
– al. Grunwaldzka i ul. Pomorska i ul. Opacka (4 przejazdy)
– al. Grunwaldzka i ul. Piastowska (3 przejazdy)
– al. Grunwaldzka i ul. Opata Rybińskiego (1 przejazd)
– al. Grunwaldzka i ul. Ceynowy (2 przejazdy)
– al. Grunwaldzka i ul. Derdowskiego (2 przejazdy)
– al. Grunwaldzka – wjazd do Olivia Business Centre (2 przejazdy)
– al. Grunwaldzka i ul. Wita Stwosza i ul. Kołobrzeska (8 przejazdów)
– al. Grunwaldzka – wjazd do Mc Donalds (1 przejazd)
– al. Grunwaldzka – wjazd do Castoramy (1 przejazd)
– al. Grunwaldzka – wjazd do stacji paliw (2 przejazdy)
– al. Grunwaldzka i ul. Abrahama (1 przejazd)
– al. Grunwaldzka – wjazd do MOSiR (2 przejazdy)
– al. Grunwaldzka i ul. Chopina (1 przejazd)
– al. Grunwaldzka i ul. Wojska Polskiego i ul. Braci Lewoniewskich (6 przejazdów)
– al. Grunwaldzka – wjazd do Lidla (2 przejazdy)
– al. Grunwaldzka i al. Żołnierzy Wyklętych (5 przejazdów po stronie południowo zachodniej i południowo wschodniej skrzyżowania)
– al. Grunwaldzka i ul. Lendziona (1 przejazd)
– al. Grunwaldzka przy ul. Klonowej (2 przejazdy)
– al. Grunwaldzka przy biurowcu Neptun (1 przejazd)
– al. Grunwaldzka i ul. Dmowskiego (1 przejazd)
– al. Grunwaldzka i ul. Konopnickiej (1 przejazd)
– al. Grunwaldzka i ul. Miszewskiego (4 przejazdy poprzeczne przez al. Grunwaldzką)
– al. Zwycięstwa i ul. Trakt Konny – przy Operze Bałtyckiej (3 przejazdy poprzeczne przez al. Zwycięstwa i ul. Trakt Konny)
– al. Zwycięstwa przy ul. Traugutta i ul. Trakt Konny (3 przejazdy poprzeczne przez al. Zwycięstwa i ul. Trakt Konny)
– al. Zwycięstwa przy ul. Chodowieckiego i ul. Kopernika i ul. Trakt Konny (3 przejazdy poprzeczne przez al. Zwycięstwa i ul. Trakt Konny)
– al. Zwycięstwa przy ul. 3 Maja i ul. Nowa Wałowa (11 przejazdów wokół całego skrzyżowania)
– ul. Wały Piastowskie i ul. Podwale Grodzkie (1 przejazd przez południowo wschodnią nitkę ul. Wały Piastowskie)
– ul. Rajska i ul. Podwale Grodzkie (3 przejazdy)
– ul. Podwale Grodzkie – wyjazd z parkingu City Forum (1 przejazd)
– ul. Podwale Grodzkie – przed Dworcem Głównym PKP (3 przejazdy)
– ul. Podwale Grodzkie – przy wjeździe do Nowego Ratusza (1 przejazd)
– ul. Wały Jagiellońskie i ul. Hucisko (4 przejazdy)
– ul. Hallera i ul. Kliniczna i ul. Wyspiańskiego (5 przejazdów)
– ul. Hallera i ul. Reja (1 przejazd)
– ul. Hallera i ul. Mickiewicza (1 przejazd)
– ul. Hallera i ul. Kościuszki (3 przejazdy)
– ul. Hallera i ul. Kolonia Żeńcy (1 przejazd)
– ul. Hallera i ul. Chrobrego (3 przejazdy)
– ul. Hallera i ul. Czarny Dwór i ul. Droga Zielona (9 przejazdów)
– ul. Miszewskiego i ul. Czarnieckiego (2 przejazdy)
– ul. Miszewskiego i wjazdy bramowe do Zakładu Doskonalenia Zawodowego – Szkoły Hotelarstwa (2 przejazdy)
– ul. Miszewskiego i ul. Zator Przytockiego (2 przejazdy)
– ul. Wyspiańskiego i ul. Biała (1 przejazd)
– ul. Wyspiańskiego i ul. Leczkowa i wjazd bramowy na przeciwko ul. Leczkowa (2 przejazdy)
– ul. Wyspiańskiego i ul. Danusi (1 przejazd)
– ul. Wyspiańskiego i wjazd bramowy na przeciwko ul. Saperów (1 przejazd)
– ul. Wyspiańskiego i ul. Waryńskiego (1 przejazd)
– al. Legionów i pl. Komorowskiego (2 przejazdy)
– al. Legionów i pl. Wybickiego (4 przejazdy w tym 2 poprzeczne przez al. Legionów)
– al. Legionów i ul. Kościuszki (8 przejazdów)
– al. Rzeczypospolitej i ul. Żołnierzy Wyklętych (2 przejazdy)
– al. Rzeczypospolitej i wjazd do Centrum Handlowego ETC (1 przejazd)
– al. Rzeczypospolitej i ul. Żwirki i Wigury (2 przejazdy na obu końcach ulicy)
– al. Rzeczypospolitej i al. Jana Pawła II i ul. Burzyńskiego (7 przejazdów)
– al. Rzeczypospolitej i ul. Hynka (północny wlot ulicy) (6 przejazdów)
– al. Rzeczypospolitej i ul. Opolska (1 przejazd)
– al. Rzeczypospolitej i ul. Kołobrzeska (8 przejazdów)
– ul. Chłopska i ul. Bora Komorowskiego i ul. Obrońców Wybrzeża (9 przejazdów)
– ul. Chłopska i wjazd do Galerii Przymorze (1 wjazd)
– ul. Chłopska i ul. Jagiellońska (5 przejazdów)
– ul. Chłopska i ul. Piastowska (8 przejazdów)
– ul. Chłopska i wjazdy na osiedle Tysiąclecia (3 przejazdy)
– ul. Chłopska i ul. Pomorska (8 przejazdów)
– ul. Nowe Ogrody i ul. 3 Maja i ul. Hucisko (4 przejazdy)

2. wymalowanie (odnowienie) 500 szt. znaków poziomych P-23 (rower) na sieci głównych tras rowerowych Gdańska

3. wymalowanie cienkowarstwowych linii pojedynczych przerywanych i ciągłych w osi głównych dróg rowerowych o szerokości 2,5 m lub większej (łącznie ok 5 km bieżących):
– Nadmorska droga rowerowa
– Droga rowerowa wzdłuż al. Zwycięstwa

netLinia2

9 myśli nt. „Oznakowanie dróg”

    1. Nie jest tak różowo jak piszesz. Oczywiście że „wszyscy sobie radzą” w tym sensie że jeszcze nie było poważnego wypadku zderzenia czołowego ale ruch rośnie (na Drodze Nadmorskiej nawet 10 tys/dobę, na al. Zwycięstwa nawet do 6 tys/dobę) i niestety nie wszyscy ogarniają temat wyprzedzania, jazdy parami, itd. Oczywiście NIE chodzi o banowanie np jazdy parami, ale o sugestię większego szacunku do ludzi jadących z naprzeciwka 😉

      1. To, że nie jest różowo to już raz na Nadmorskiej się przekonałem boleśnie, ale czy linie coś dadzą, szczerze wątpię.

  1. Ciągłe linie na pewno przydadzą się na szykanie koło opery. Już mi tam jeden zagapiony w telefon ściął i wyjechał na czołówkę. Jakbym tam jeździł codziennie, to pewnie częściej miałbym takie przypadki.

    Przy okazji malowania osi jezdni nad morzem, czy zostanie uregulowana kwestia pierwszeństwa na skrzyżowaniach (boczne ddr)?
    Obecnie nie ma żadnego i powinno się je traktować jako równorzędne, problem w tym, że nikt tego nie respektuje i pewnie prawnie nikt nie jest świadomy. Wszyscy intuicyjnie zakładają, że asfaltowa nadmorska jest główna i ma pierwszeństwo.

    1. Dzięki za cenną uwagę. Tak, zastanawiamy się nad liniami zatrzymań. Tak samo ten problem jest na rozjeździe przed Błędnikiem i w kilku innych miejscach. Projekt jest na tyle duży i ma założony spory budżet że, sądząc po rozmowach z RMA UM i ZDiZ – w przypadku wygranej będzie wola by zrobić jak najwięcej. Więc szanse są.

  2. Oznakowanie osi jak najbardziej OK. Ale na takiej „ekspresówce” jak na fotce powyżej wystarczyłby co ok. 2m jakiś mazaj, albo w niebezpiecznych miejscach jak przejścia dla pieszych czy dojazdach do skrzyżowań – nie warto tracić farby;)
    Za to na łukach i szykanach jak przy wspomnianej operze zagęszczenie jak na fotce wręcz wskazane.

    1. To jest przykładowe foto bodajże z Holandii, jak na nich – dość gęste. Nasze rozporządzenie na temat wzorów oznakowania dla dróg rowerowych generalnie milczy (może to i dobrze). Z polskich miast, linie dzielące robi Białystok (paskudnie, jak na foto w linku, kopiując oznakowanie drogowe) oraz Lubin (też zdaje się jak Białystok). My będziemy chcieli namówić ZDiZ do wypracowania mini wzoru dla Gdańska – czytelnego, wąskiego, rzadkiego i wizualnie dostosowanego do przekroju dróg rowerowych. A to już Białystok: http://stary.rowerowy.bialystok.pl/img/sciezki/nowazwierzyniecka/DSCN6119.JPG

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *