W ramach ogólnomiejskiego projektu wykonany zostanie przejazd rowerowy i przejście dla pieszych na rampie z zachowaniem ciągłości nawierzchni i wysokości.

W ramach ogólnomiejskiego projektu wykonany zostanie przejazd rowerowy i przejście dla pieszych na rampie z zachowaniem ciągłości nawierzchni i wysokości.
To miejsce akurat będzie dość kontrowersyjne – w tym przypadku nie ma jak podjechać samochodem do Hallera, a skręcanie w lewo z tego miejsca w bardziej zatłoczonych godzinach to mordęga. Akurat w tym miejscu jeżdżę regularnie i rowerem i samochodem — mogę się założyć, że będzie notoryczny problem z samochodami wjeżdżającymi na ścieżkę i czekającymi na możliwość włączenia się do ruchu. Aktualnie da się tak stanąć, żeby mieć ścieżkę z tyłu samochodu. Przy tym projekcie trzeba będzie się zatrzymać przed wszystkimi pasami, skąd widoczność jest zerowa i większość kierowców będzie blokować przejazd (nawet teraz niektórzy nie podjeżdżają tyle ile mogą i częściowo go zastawiają).
Witaj, tak zdajemy sobie sprawę że jest taki problem – braku tzw. azylu na 1 samochód. To co widać na wizualizacji to tylko szkic. Ciężko sfotografować tak szeroki kadr aby lepiej to przedstawić. Będziemy dążyć do tego, aby wprowadzić wyniesiony przejazd i przejście dla pieszych ale jednocześnie jednak zachować azyl na ten 1 samochód zarówno dla wyjeżdżających z Towarowej jak i dla wjeżdżających – stających przed przejazdem i przejściem. Jest tam na tyle dużo miejsca że jest szansa na pogodzenie tych rzeczy.
jeszcze jedna uwaga: patrząc na zdjęcia widać że można to bezpiecznie przeprowadzić poprzez dobudowanie chodnika po drugiej stronie drzewa (skrót dla pieszych) a drogi rowerowej po stronie zewnętrznej. To wymaga niewielkiej korekty powierzchni parkingu ale będzie miejsce na azyl i powstanie bardzo bezpieczny przejazd i przejście dla pieszych. Będziemy analizować taki wariant na etapie projektu budowlanego.