Aleja Grunwaldzka – przejazd przez ul. Miszewskiego

Na jednym z najruchliwszych skrzyżowań w Gdańsku planowane jest wyprostowanie, skrócenie i poszerzenie do 3 m toru przejazdu rowerowego po stronie północnej, dobudowanie przejazdu rowerowego po stronie południowej, wprowadzenie chodników przechodnich w miejscach krzyżowania się chodników i dróg rowerowych. Rozwiązanie to podwyższy bezpieczeństwo i wygodę pieszych.

Aktualny wygląd oraz wizualizację proponowanego rozwiązania obejrzeć można poniżej.

Strona północna
[image-comparator left=”http://bo.rowery.gdansk.pl/wp-content/uploads/2015/09/netMiszewskiegoPRZED.jpg” right=”http://bo.rowery.gdansk.pl/wp-content/uploads/2015/08/netMiszewskiegoPO.jpg”][/image-comparator]

przesuń suwak, żeby zobaczyć zmiany

Strona południowa
[image-comparator left=”http://bo.rowery.gdansk.pl/wp-content/uploads/2015/09/netMiszewskiego2PRZED.jpg” right=”http://bo.rowery.gdansk.pl/wp-content/uploads/2015/08/netMiszewskiego2PO.jpg”][/image-comparator]
przesuń suwak, żeby zobaczyć zmiany

projekt budowlany – strona północna
projekt_Miszewskiego

8 myśli nt. „Aleja Grunwaldzka – przejazd przez ul. Miszewskiego”

  1. W kwestii zjazdu do drogi dla pieszych i rowerów w kierunku Wyspiańskiego (tej za kioskiem) nic się nie zmieni – zerknij na rysunek projektowy powyżej (wizualizacja to tylko przybliżenie projektu). Bez usunięcia kiosku nie ma możliwości wyznaczania tam wydzielonego nawierzchnią łącznika, poza tym obecne rozwiązanie działa całkiem nieźle – ze względu na słabą widoczność, kiosk i brak nawierzchni drogi rowerowej – rowerzyści są bardziej skłonni zwolnić i ustąpić pierwszeństwa pieszym, co w tym miejscu – bez względu na to, czego by tam nie zbudować – jest niezbędne.

  2. Na projekcie widać likwidację ciągłości nawierzchni ścieżki i ułożenie płytek betonowych na przejściu (na żółto) – to chyba nie potrzebne marnowanie pieniędzy.
    Dobrze wymalowane pasy ma ścieżce, plus ew. ostrzeżenia „USTĄP PIESZYM” powinny wystarczyć.
    Poza tym pasy dobrze się maluje (tzn. farba się trzyma) na asfalcie, nie na płytkach betonowych.

    1. Uważam że wprowadzenie tam przejść dla pieszych z nawierzchnią chodnika to bardzo dobry pomysł. Piesi mają w tym miejscu pierwszeństwo, niestety część rowerzystów ma to za nic. Przykre ale prawdziwe – może na widok 4 metrów chodnika zechcą przepuścić pieszych przez przejście

  3. Na stronie północnej widzę że trzeba będzie zlikwidować jedną „latarnię” stojącą pośrodku wyprostowanej ścieżki – czy to jest technicznie wykonalne?

  4. Do studzienki i tak jest zakorkowana, a Wy tam chcecie jeszcze dodać ścieżkę rowerową? Już widzę tych kierowców stojących na ścieżce, gdy nie zdążą przejechać przez lewoskręt. Poza tym, tam jest planowana Nowa Politechniczna, czyli cały Wasz projekt zostanie zrównany z ziemią. BZDURA!

    1. Przepraszamy – trawnik to błąd w wizualizacji. Tam będzie powierzchnia zabrukowana szarym kamieniem – niewielki trójkąt widać na rysunku projektu budowlanego. Oczywiście będzie możliwość odbicia w lewo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *